Het is geen geheim dat Google heel belangrijk is geworden voor het bestaan van je bedrijf. Je wil immers goed vindbaar zijn, en tegenwoordig gebeurt dat niet meer via advertenties in de krant of via het telefoonboek. Alles speelt zich online af. Adverteren in Google is dan ook populairder dan ooit.

SEO

Betalen voor een goede positie

Wanneer je iets opzoekt in Google, dan krijg je vaak duizenden of miljoenen resultaten. Welke jij kiest, staat meestal al vast: vrijwel elke gebruiker kiest een zoekresultaat op de eerste pagina. Sterker nog: meestal kiezen we de eerste of tweede optie. Als je daar dus met je bedrijf kunt staan, dan is de kans veel groter dat je mensen bereikt. Voor die positie moet je echter betalen, en niet iedereen is bereid dat te doen.

Organisch verkeer naar je website

Je kunt er ook zelf voor zorgen via andere methoden dan advertenties dat er mensen naar je website komen en je hoger in Google terecht komt. Het adverteren en alle acties daarbinnen vatten we samen als SEA. Het organisch bereiken van verkeer naar je website noemen we SEO. Die laatste zitten een aantal taken bij die je zelf kunt uitvoeren. Denk hierbij aan het optimaliseren van de content op je website. Maar ook hiervoor kun je deskundig advies krijgen.

SEA

Een goede samenwerkingspartner

Er zijn speciale bureaus die zowel het adverteren via Google voor je kunnen oppakken als de taken die binnen SEO vallen. Dan houd jij tijd over voor belangrijkere dingen.