Mei 2017

Nieuwsbrief

Geachte lezer,

Eind maart waren we aanwezig op het symposium Beursbengel 80 jaar, dat als thema ‘Risico’s van de toekomst’ had meegekregen. Met de deelnemers aan onze workshop over de ‘digitale paradox’ hebben we interessante discussies gevoerd aan de hand van enkele prikkelende stellingen. Centraal in deze stellingen stond de balans tussen technologie enerzijds en menselijke interactie anderzijds en hoe deze er in de toekomst uit zou kunnen zien. Kun je daadwerkelijk het beste van beide benutten of krijgt technologie de overhand?

Een vraagstuk dat actueel is in meerdere branches, merken we. Hoe zet je technologie zodanig in, dat mensen in de organisatie daadwerkelijk het verschil kunnen maken? Zeker wanneer je overtuigd bent van de kracht van mensen en het succes van duurzame klantrelaties is dit een essentieel vraagstuk. Hoe is dat bij u georganiseerd? En welke uitdagingen komt u tegen? Wij gaan er graag over met u in gesprek.

Met vriendelijke groet,
SparklingCRM
Wim, Douwe, Susan, Mark, Arno, Alaric, Stephan en Martin



Benieuwd welke stellingen we de deelnemers aan onze workshop hebben voorgeschoteld? We hebben een verslag gemaakt van de workshop en stellen de presentatie voor u beschikbaar.

Lees het verslag van onze workshop
 

Sjoerd is welkom!

We merken dat steeds meer adviseurs geïnteresseerd zijn in de visie die ten grondslag ligt aan het Sjoerd platform. Klantgericht Risicomanagement is daarin het uitgangspunt en vormt de kern. Verzekeren is niet langer een doel op zich, maar kan onderdeel uitmaken van het totale advies, dat veel meer omvat. Het advies is een momentopname met de blik gericht op de toekomst, maar zeker geen statisch geheel. Gebeurtenissen doen zich voor, omstandigheden wijzigen, risico’s veranderen en de beleving wordt beïnvloed door allerlei factoren. Blijvende interactie tussen adviseur en klant is nodig om elkaar verder te helpen en volledig inzicht in gebeurtenissen en risico’s daarbij essentieel.

Lees meer over het Sjoerd platform

Macht in de muis

Een boeiend artikel dat de Beursbengel eerder dit jaar heeft gepubliceerd, voorspelt de situatie voor de verzekeringsbranche in 2030 aan de hand van bestaande trends en de gevolgen ervan voor de toekomst. In een samenvatting van twaalf punten schetst de auteur vervolgens de omgeslagen markt anno 2030. In dit blog proberen we ons de situatie voor te stellen waarin klanten zich over ruim tien jaar bevinden.

Lees verder

Durf het aan

Prachtig voorbeeld van de kracht van het omdenken. Alle verandering is moeilijk en druist in tegen de menselijke natuur. Dit citaat laat zien dat de moeilijkheid soms meer zit in onze eigen angst dan in datgene waar we zo tegenop zien. Want wat als we wel durven..!

De andere k(l)ant

In onze dagelijkse praktijk proberen we onze visie op klantgericht ondernemen ook zelf in de praktijk te brengen. Dat betekent onder meer dat we verbinding zoeken met bedrijven waarmee we een langdurig partnership kunnen aangaan en waarmee we samen kunnen optrekken in het belang van onze klanten. Op het gebied van hosting doen we dat met T-ICT, omdat zij specialist zijn op dit gebied. Op hun website vertellen zij over onze samenwerking.

Lees verder