De Personal Advisor

De Personal Advisor2018-07-21T13:40:45+00:00

Met het grote aantal vergelijkingssites voor verzekeringen en klanten die steeds meer gaan ‘shoppen’, staat u als intermediair met de rug tegen de muur. Want hoe groot is de kans dat de klant nog bij u terecht komt? Als de klant het voor het zeggen heeft, wordt het eerder een vorm van Russische roulette. Bestaat er een manier om als adviseur van de toekomst meer invloed te krijgen op het verzekeringsgedrag van de klant? En om de klant weer aan u te binden?

Er is een woud aan vergelijkingssites voor verzekeringen op de markt ontstaan. En die tendens blijft zich voortzetten, gezien het feit dat zich tussen die sites regelmatig weer een nieuwe aandient. Hoewel het vanuit de branche een mooi gebaar lijkt om de klant de gelegenheid te geven om te shoppen en zelf de keuze te maken, is er geen enkel houvast dat de klant voor u als intermediair gaat kiezen. De regie ligt namelijk volledig in handen van de klant, terwijl zijn keuzemogelijkheden worden gestuurd door de exploitanten van de vergelijkingssite.

Maar hoe klantgericht is het nu eigenlijk om de klant zelf te laten kiezen? Is het voor de klant ook niet bijna Russische roulette? Krijgt hij wel het best passende aanbod?

Juist op dit punt kunt u als intermediair het onderscheid maken. Door u – als vanouds – als de betrokken en vertrouwde adviseur op te stellen naar uw klant en dat ook te blijven doen. Wanneer u voor elke individuele klant op maat een afweging maakt, waarmee u hem passend en op tijd kunt adviseren aangaande zijn verzekeringsbehoefte, dan kunt u de klant beter van dienst zijn dan welke vergelijkingssite dan ook! En wanneer u daarbij gelijk anticipeert op aankomende verzekeringsvraagstukken, dan zou uw klant waarschijnlijk niet eens meer de noodzaak voelen om te gaan shoppen.

Met de huidige methodiek is het echter onmogelijk om dat voor uw hele klantenbestand te realiseren. Een advies op maat lukt alleen als u uw klant door en door kent, laat staan dat u al uw klanten tegelijk met een proactief voorstel zou kunnen benaderen! Handmatig is het veel te arbeidsintensief en de juiste tools ontbreken om het gehele proces geautomatiseerd maar toch klantgericht en geheel in lijn met uw filosofie te laten verlopen.

Het wordt tijd voor een nieuwe aanpak, waarmee we het oude product-denken loslaten en juist het onderscheid gaan maken door de klant centraal te zetten. Klantgericht ondernemen is duurzaam ondernemen, want de klant-loyaliteit wordt hier juist extra mee versterkt.

Wilt u ook weten hoe u tot deze nieuwe aanpak kunt komen, vraag dan het white paper aan met het formulier hiernaast. In dit white paper laten we u kennis maken met de Personal Advisor, een methodiek waarmee u als adviseur van de toekomst zelf de regie weer in handen krijgt en Russische roulette verleden tijd is.

Service

Wanneer u vragen heeft of support zoekt dan kunt u tijdens kantooruren terecht bij onze Servicedesk.

SparklingCRM Servicedesk is bereikbaar via:
T. +31 (0)33 2067 700
E. service@sparklingcrm.nl


Kantooradres (Servicedesk):
Van ’t Hoffstraat 28e
3863 AX NIJKERK

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Als je deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. Ok