Voor mensen wordt de kwaliteit van koffie steeds belangrijker. Doordat het aanbod tegenwoordig enorm gevarieerd is en de hoeveelheid koffietenten toenemen, raken wij gewend aan een goede kop koffie. Hierdoor vallen enkele aanbieders door de mand. De horeca wil trots zijn op de kwaliteit die zij bieden. Naast een goede service en eten, is koffie daarom ook een punt van aandacht. Het lijkt bijna vreemd om deze warme drank niet serieus te nemen, gezien het voor vele mensen in de ochtend en na het diner een ritueel is.

koffiepotten

De kracht van goede koffiepotten

De horeca sector is zich bewust van het belang van goede koffie en vele aanbieders veranderen hun houding hierin. De aandacht gaat voornamelijk uit naar de kwaliteit van de koffie. De smaak, temperatuur en combinaties van ingredi├źnten krijgen de nodige aandacht. Echter zijn de bereidingswijze en de juiste manier om koffie warm te houden ook zeer belangrijk. Goede koffiepotten zijn zeer onderschat maar van groot belang voor de horeca.

Zeker tussen alle Italiaanse varianten is het een kunst om een goed aanbod qua koffie te hebben. Zowel voor zwarte koffie als de met melk en suiker aangevulde variant geldt dat de consument een goede bak kan waarderen. Met name voor deze soort koffie zijn goede koffiepotten belangrijk.

Voornamelijk hotels lopen achter in de trend

Zoals in elke bedrijfstak veranderingen in trends plaatsvinden, veranderen ook trends op het gebied van koffie. De consument is gewend geraakt aan het drinken van een kop koffie van veel hogere kwaliteit. Alles wat niet voldoet aan de verwachting van de consument zal niet worden gezien als een goede ervaring. Dit geldt voor alle soorten bedrijven binnen de horeca. Met name in hotels wordt vaak geklaagd over de koffie. Koffie was voorheen misschien geen prioriteit voor andere sectoren in de horeca, maar zij moeten nu de koffie verbeteren om consumenten een bevredigende ervaring te bieden. Daarentegen is het binnen de horeca voor hotels van minder groot belang, omdat andere aspecten vaak zwaarder wegen bij de keuze voor een overnachting.