Het Trendonderzoek klantgerichtheid, dat we in samenwerking met Adviesbureau Fred de Jong en MCH Consultancy uitvoeren, is vandaag van start gegaan. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 10 minuten en de resultaten worden anoniem verwerkt. Na afloop van het onderzoek kunt u het rapport met de belangrijkste uitkomsten ontvangen als u een e-mail adres invult.

Start de vragenlijst

 

Achtergrond

Binnen de intermediaire markt wordt een cultuuromslag nagestreefd van productgedreven verkoop naar meer klantgerichte advisering. De wetgever heeft daartoe verschillende maatregelen getroffen. Binnen de financiële sector is het thema ‘Klantbelang centraal’ veel besproken. Om een beter beeld te krijgen van de mate van klantgerichtheid binnen het intermediaire kanaal, stellen de initiatiefnemers het intermediair een aantal vragen. Op deze manier wordt er beter inzicht verkregen in de betekenis van klantgerichtheid bij het intermediair en helpen adviseurs hun collega’s door hen een spiegel voor te houden. De resultaten van dit onderzoek worden ter beschikking gesteld aan de markt en dragen hopelijk bij aan een nog klantgerichtere intermediaire markt.

Congres klantgerichtheid

Tevens organiseren we samen met Adviesbureau Fred de Jong, MCH Consultancy en vakblad VVP op 29 mei in Vergader- en Congrescentrum De Schakel in Nijkerk een congres over klantgerichtheid in de intermediaire markt. Tijdens dit congres zullen de resultaten worden gepresenteerd. De onderwerpen uit het trendonderzoek worden vervolgens nader belicht door verschillende sprekers, ieder vanuit hun eigen perspectief. Wie meedoet aan het onderzoek, kan zich met korting aanmelden.

Lees meer over het trendonderzoek en het congres