Persoonlijk klantcontact wint het van de robot

  • klantgericht persoonlijk contact

Persoonlijk klantcontact wint het van de robot

By |2018-10-10T10:01:01+00:0010 oktober 2018|Categories: Blog|Tags: , |Reacties uitgeschakeld voor Persoonlijk klantcontact wint het van de robot

De stelling op VVP online van vorige week luidde “Nog steeds wint persoonlijk contact tussen adviseur en klant het van alle digitale communicatiemiddelen”. Maar liefst 87% van de stemmers bleek voor deze stelling te zijn en daarmee overtuigd van de kracht van persoonlijk contact.

Een duurzame relatie vereist persoonlijke aandacht

Tegelijk las ik daar ook dat volgens Kassa maar liefst 78% van de consumenten nooit meer wat heeft gehoord van zijn financieel adviseur na het afsluiten van een financieel product. Los van of dit daadwerkelijk zo is, al zou het maar voor de helft waar zijn, dan laten die adviseurs toch wel de kansen liggen om een duurzame klantrelatie op te bouwen. En het is ook jammer dat daarmee de indruk wordt gewekt dat adviseurs alleen contact zoeken voor het afsluiten van een nieuw product.

Regelmatig contact = klantgericht

In onze blogreeks op sjoerd4u.nl naar aanleiding van de 10 learnings op het gebied van klantgerichtheid staat deze week regelmatig klantcontact in de schijnwerper. Zowel uit het onderzoek onder adviseurs zelf als ook uit het spiegelend consumentenonderzoek bleek, dat regelmatig klantcontact belangrijk is om klantgericht gevonden te worden.

Persoonlijk + contact + aandacht + zorg = Relatie

In de aflevering van Kassa ging het over contact dat te maken had met het attenderen op lagere premies. Wat ons betreft gaat regelmatig klantcontact over veel meer. Voor het aangaan en onderhouden van een duurzame klantrelatie, is alle contact erop gericht dat je een vertrouwensband wilt opbouwen met de klant en steeds op de hoogte wilt zijn van de actuele situatie bij de klant. Juist dan kun je als adviseur de rol pakken van vertrouwenspersoon, van iemand aan wie de klant zijn idealen en dromen toevertrouwt, maar ook aan wie hij zijn zorgen kan uiten. En dit gaat niet van het ene op het andere moment en is niet gebaseerd op een enkel contactmoment over verlaagde premies. Uiteraard hoort er wel bij, dat een adviseur zijn klanten ook daarover informeert!

Lees meer over het belang en het organiseren van regelmatig klantcontact in ons blog.

Service

Wanneer u vragen heeft of support zoekt dan kunt u tijdens kantooruren terecht bij onze Servicedesk.

SparklingCRM Servicedesk is bereikbaar via:
T. +31 (0)33 2067 700
E. service@sparklingcrm.nl


Kantooradres (Servicedesk):
Van ’t Hoffstraat 28e
3863 AX NIJKERK

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Als je deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. Ok