Hoe helpen wij u met de AVG

Hoe helpen wij u met de AVG

By |2018-07-21T13:40:54+00:0023 april 2018|Categories: AVG, Blog|Tags: |0 Comments

Vanuit onze visie dat blijvend investeren in duurzame klantrelaties bijdraagt aan uw onderscheidend vermogen en continuïteit, benaderen we de invoering van de AVG als een manier om de relatie met uw klanten te verstevigen en meer openheid te creëren. Uiteraard brengt het van kracht worden van de wet verplichtingen met zich mee, maar vanuit deze visie ook zeker kansen.

CRM kan een ondersteunende rol spelen bij het benutten van deze kansen en wij bespreken graag met u de mogelijkheden hiervoor.

Informatie aan personen

Wij adviseren u om uw bestaande kring van particulier personen en/of contactpersonen proactief te informeren over de gevolgen van de wetgeving en hoe u in het kader daarvan met persoonsdata omgaat. Hiervoor kunnen sjablonen worden ingericht in CRM en kunt u met behulp van campagnefuncties ook een grotere groep tegelijk benaderen. Mogelijk is het nodig om voor de verwerking van bepaalde gegevens expliciet toestemming te vragen.

Daarnaast kunt u met een privacy statement op uw website ook online een toelichting geven op uw manier van verwerken van persoonsgegevens.

Ondersteuning rechten van personen met CRM 

Naast informatieverstrekking in het kader van transparantie is het nodig om maatregelen te nemen, zodat u daadwerkelijk invulling kunt geven aan de rechten van personen ten aanzien van hun data. CRM kan u daarbij ondersteunen. Bijvoorbeeld wanneer u gevraagd wordt inzage te geven in de persoonsgegevens die u verwerkt en de mogelijkheid moet bieden om hierin wijzigingen aan te brengen kunt u gebruik maken van de mogelijkheden van CRM op het gebied van sjablonen. Daarnaast kunnen personen u vragen hun gegevens te verwijderen en zult u daaraan gehoor moeten kunnen geven, dan wel passend moeten kunnen reageren als het voor uw dienstverlening niet mogelijk is deze gegevens te verwijderen. CRM kan u ondersteunen doordat u daarin duidelijk vastlegt volgens welke grondslag u gegevens verwerkt en als u expliciete toestemming heeft gekregen wilt u ook vastleggen in het dossier op welk moment deze toestemming is verleend en voor welk doel.

Hebt u ook vragen over de AVG of wilt u ondersteuning om voor uw klanten vanaf 25 mei 2018 AVG-proof te zijn, vul dan hieronder uw gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Dossier AVG

Leave A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Service

Wanneer u vragen heeft of support zoekt dan kunt u tijdens kantooruren terecht bij onze Servicedesk.

SparklingCRM Servicedesk is bereikbaar via:
T. +31 (0)33 2067 700
E. service@sparklingcrm.nl


Kantooradres (Servicedesk):
Van ’t Hoffstraat 28e
3863 AX NIJKERK

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Als je deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. Ok