Een van de grootste innovaties op het moment binnen online marketing wereld is de opkomst van de Facebook Messenger Bot. Dit is dus een onderdeel van Social advertising en wordt steeds vaker ingezet om leads te genereren via jouw Facebook advertising account. Mocht je hier nu al vaker over gehoord hebben en klinkt dit interessant voor jou om hiermee aan de slag te gaan? Lees dan vooral verder. In dit artikel vertellen we je meer over wat het precies is, of je er zelf mee aan de slag moet gaan of dat je dit moet uitbesteden aan een Facebook Messenger Bot specialist.

Wat is het precies?


Een zogeheten ‘bot’ is een stukje software dat bepaalde taken automatisch uit kan voeren door middel van de input die je mee geeft aan de bot. Dit laatste is de enige mensen handeling die nodig is. De rest wordt gedaan door de bot zelf. Een Facebook Messenger Bot is dus een stukje software dat ervoor zorgt dat er automatisch gesprekken gevoerd kunnen worden in Facebook Messenger met levensechte personen.

Hoe kom ik hiermee in aanraking?


Je kunt op meerdere manieren in aanraking komen met de Facebook Messenger Bot. Zo kan er bijvoorbeeld een gesprek gestart worden wanneer je reageert op een Facebook bericht. Je kan zelf in contact komen met de bot door naar de bedrijfspagina te gaan en daar vervolgens een vraag te stellen. Maar ook is het mogelijk om in de vorm advertenties met personen in aanraking te komen zodat zij uiteindelijk in gesprek gaan met de bot die je gebouwd hebt.

We adviseren om hier niet zelf mee aan de slag te gaan zonder ervaring, anders kan dit nog wel eens mislopen. Schakel dan ook een specialist in die jou kan helpen met het ontwikkelen van een bot.